lördag, januari 19, 2013

Hacket i skivan

Med viss risk för att Anna börjar preppa mitt te med arsenik nästa gång vi ses måste jag åter ta upp den där evigt besvärliga frisyrfrågan. Håret är förvisso i fin form för tillfället (inga trasiga toppar, inte supertorrt och inte så elektriskt som det kan vara om vintrarna etc) men jag längtar efter nåt lite nytt. Jag är less på att antingen se ut som en plattpälsad efter-spöregnet-hund alternativt som en Kristina Lugn-wannabee (hände tre dagar i rad denna veckan). Kanske är det åter mina snygga kollegor som ger mig utseendeångest, eller så är det nåt slags kli efter förändring i allmänhet som åter ger sig på frisyrtankarna.

Och nej jag vill inte klippa tuppkam eller färga håret grönt. Inget sånt. Jag vill bara få det lite frisyrigt, känna mig lite snyggare. Kan man annonsera efter en frisör som begriper sig på sånt? Som förstår vad jag är ute efter, vad som skulle passa och samtidigt funka med min skumma hårkvalité (som alla säger sig förstå så bra tills dess att de börjar greja med det "ojdå")? För jag lyckas inte hitta den där perfekta personen på egen hand. Kanske för att hen inte existerar.

Så, slut på rant. Eller gnäll om ni så vill. Om en vecka är det över och glömt. Eller inte.

2 kommentarer: