fredag, januari 18, 2013

Borta-längtan

Börjar känna mig lite sådär semester- och resa-iväg-sjuk igen. Det går ju lite i perioder men jag gör aldrig något åt det. Nu har vi förvisso Göteborgsresan i april att se fram emot och det räcker för stunden. Men den där drömmen om en liten resa i sommar eller till tidighösten den tycks ihärdig. Vi får väl se om det blir nåt av det i år. Måste se till att bli bra på att spara igen (och att inte nalla av det sparade när det blir tight).

Jag vet inte vad det är som ger upphov till sådan längtan bort just nu. Jag trivs ju bra där jag är. Fast det är bra att längta hem ibland också och att få se lite annat än det gamla vanliga. Och så tror jag att det är lite åldersångest som spökar; jag har ju verkligen inte sett något alls av världen och snart är jag halvvägs till servicehuset! Så kan vi ju inte ha det liksom.

Inga kommentarer: