söndag, januari 27, 2013

Helgen

Så var helgen över, lat och vilsamt har det varit. Ganska just vad jag behövde. Känner mig på bättre humör nu än vad jag gjorde i veckan. 

Lite synd bara att man oftast måste välja mellan "vilsamt" och "händelserikt" när det kommer till helgen. Det är svårt att få till det där som är lagom. Igår var vi på väg till stan för lördagsbio, men det blev aldrig av. Jag nämnde det på dagen men då var M inte så sugen. Sen kom han vid sex-tiden och föreslog att vi skulle fata ändå men då fanns det inga biljetter kvar på de sena visningarna av filmerna vill helst ville se. Klart vi kunde sett nån annan, det går ovanligt mycket intressant på Ume-bio just nu, men det kändes inte riktigt värt det. Så det blev film i soffan istället. Två stycken. Och det var då mysigt nog.

Idag har vi också sett film på eftermiddagen. Fast först var vi faktiskt iväg en sväng. Lunch hos M:s föräldrar stod på schemat och det var både trevligt och (som vanligt) väldigt gott. Lite som att fara på restaurang varje gång.

Nu sitter vi dock på varsin våning i huset och slöar på varsitt håll. Imorgon är det måndag och det känns faktiskt helt okej.

Men jag ska försöka haffa ett par biofilmer i veckan. Sådetså.

Inga kommentarer: