fredag, januari 18, 2013

Oledig helg

Helgen är här men jag är inte riktigt färdigjobbad än. Det är min tur att ha helgtjänstgöring och med tanke på att jag inte haft det sedan före jul tänker jag då inte klaga. Även om det förstås hade varit rätt skönt att kunna ligga länge imorgon. Men, jag kan ju jobba hemma i nattkläderna så jag behöver inte stiga upp sådär väldigt mycket tidigare än sju då passet börjar, det är rätt tacksamt.

I övrigt finns det inte så mycket planer. M tycks ha blivit lite drabbad av den långvariga förkylning jag nu nästan blivit av med så vi får väl se om han håller sig på benen helgen ut. Det finns ett önskemål om ett biobesök men det beror lite på. Dels på pengaflödet och dels på om jag känner mig tillräckligt fri från hosta. Det är ju lite av en mardröm att sitta och tokhosta på bio faktiskt. Då kan jag hellre se film hemma. Men en filmkväll hemma med bästa minifamiljen är definitivt inte fy skam det heller. Fast just nu går det flera intressanta filmer på bio, det vore kul att haffa åtminstone någon.

Inga kommentarer: