torsdag, januari 10, 2013

Filmgalor ahead!

Ja och så släpptes nomineringarna till årets Oscargala idag. Som vanligt spännande att se hur många (få) jag hunnit se redan. Många, förstås, men flera finns på listan som jag velat se redan tidigare. Så det ska bli spännande! Lite udda att se Michael Haneke bland de nominerade (för sin film Amour). Nu har jag inte sett filmen, men av döma av det jag läst är den kanske inte riktigt lika skum och udda som många av hans andra filmer varit. Jag gillar Haneke så det är definitivt en av filmerna som står högst upp på vill-se-listan.



Idag släpptes även nomineringarna till BAFTA, Englands stora filmpris och det skiljde sig kanske inte så väldigt mycket från Oscarnomineringarna. Lite bredare spektrum kanske, men det är som det brukar vara.



Den 10 februari är det BAFTA-gala och den 24 februari är det nattvak framför Oscargalan som gäller. Who's with me?


Inga kommentarer: