tisdag, januari 01, 2013

Förkyld


På tal om frisk så känner jag mig lite halvrisig idag faktiskt. Hade jag fått i mig alkohol igår (mer än det från en folköl) så hade jag kanske trott det var det, men nu var det ju inte så. Jag har varit småförkyld ända sedan jag blev ledig i stort sett men idag känns det som att det slagit till lite hårdare. Känner mig alldeles tung i huvudet. Och så mår jag lite illa. Antagligen för att halsen är lite svullen, jag är hemskt känslig för sånt.

Bara att kurera sig. Imorgon börjar allvaret och jobbet igen. Eller, jag har tänkt att logga in och beta av lite jobb redan idag faktiskt. För att slippa stressen sen. Gjorde ett par timmar igår också för att få koll på lite saker. Och det känns bara bra. Längtar lite efter vardagsrutinerna och kollegorna faktiskt. Hur mysigt vi än haft det under ledigheten.

Inga kommentarer: