onsdag, januari 02, 2013

Beslutsångest

Det vanliga sjukdomsdilemmat i undertecknads liv; är jag frisk nog eller för sjuk för jobb imorgon? Under dagen har det verkligen gått upp och ner. Ena stunden frös jag och kände mig alldeles tjock och okoncentrerad i huvudet. Sen plötsligt kändes det helt okej, bortsett från lite ömhet i halsen. Sen tog jag mig hem, alldeles frossig och matt och landade i soffan med nyponsoppa, det enda som kändes lockande. Tog en ipren mot ömhet i kroppen och förmodad feber (har ingen termometer), och somnade.

Nu, ett par timmar senare är jag vaken igen och svettas istället. Lite snurrig på benen och trött, men inte alls med samma sjukdomskänsla som tidigare.

Till saken hör att jag är ledig på fredag och verkligen skulle behöva göra färdigt alla siffror före helgen. Och jag vill inte att någon annan ska behöva lägga undan sitt för att göra det åt mig. Verkligen inte. Och så kanske jag är lite snål när det kommer till karensdagen, men det är mest en parentes.

Så; should I stay home or not?

Inga kommentarer: