onsdag, januari 16, 2013

I min värld...

Imorgon är det torsdag. På fredag morgon är sista lönekörningen. Imorgon ska jag göra färdigt de sista arbetsgruppernas löner. På torsdag är det ledig dag.

Dessa fyra påståenden har parallellt existerat i mitt huvud idag. Eventuellt kan det ibland ha sluppit in en föreställning om att det inte alls är torsdag imorgon. Eller att det kanske finns en dag till mellan torsdag och fredag för de där fyra påståendena går nämligen inte riktigt ihop. Ett måste bort. 

Det är dock lite sent för det så det är bara att inse att jag måste förbi jobbet imorgon iallafall. Inte för att det gör något, det lär ta max ett par timmar, timmar som jag kanske kan ta igen på fredag. Men det irriterar mig när jag snurrar runt saker sådär. Det är så onödigt. Jag hade ju hunnit färdigt idag om jag inte varit så korkad. Istället hjälpte jag till på lite andra håll och gjorde färdigt saker som det egentligen inte var lika bråttom med. Får jag skylla på att jag inte är så bra på att dela kontor med någon som gärna vill konversera och fråga mycket? Speciellt inte efter att ha haft kontoret för mig själv i en vecka. Det är egentligen inget problem och ganska trevligt, men jag tror att jag tappar lite fokus av det. Sicken tur att vi inte sitter i kontorslandskap...

För att tala i WoW-termer så skulle jag behöva träna upp min förmåga i Divine Shield en aning så att jag kan 'bubbla in mig' från alla utomstående när så behövs. Vars finns paladin trainern i Umeå?

Inga kommentarer: