tisdag, januari 15, 2013

Sovdags

Borde för övrigt sova men har lite svårt att få still på huvudet ikväll. Jag borde vara trött efter de senaste två veckornas dåliga sömn, men det känns inte så. Natten som gick var den första på två veckor som jag faktiskt fick sova hyfsat natten igenom med bara ett par uppehåll. Hostan har börjat ge med sig, åtminstone lite. Jag började nästan tvivla där ett tag när jag hostade tills jag kräktes flera gånger per dag och höll både mig själv och de som fanns intill vakna om nätterna. Vid ett par tillfällen fick jag lägga på luren i örat på folk på jobbet för att jag inte kunde prata. Väldigt professionellt. Jag har fortfarande ont i kroppen och sus i öronen, men bara hostan försvinner ska jag inte klaga mer, promise.

Ikväll försökte vi med lite spontanmys mitt i veckan och hämtade indiskt som vi åt framför tv:n tillsammans alla tre. Välbehövligt efter de turbulenta dagar som varit. Chocken har inte lagt sig men livet går som vidare oavsett, som det verkar. Det finns ingen stoppknapp.

Inga kommentarer: