fredag, januari 11, 2013

Klagan

Egentligen borde jag inte alls beklaga mig, inte nu. Jag "lever och har hälsan" (typ), eller vad man säger. Men huga denna hosta! Det var ju bättre igår och så på kvällen slog det till med all kraft igen. Hostade och hostade och fick inte sova. När jag låg på badrumsgolvet helt utmattad och med tokkramp i magen (jag såg hur det rent ryckte i övre magmusklerna) klockan tre på morgonen var det inte jättekul. Men sen fick jag ett par timmars sömn. Borde kanske egentligen varit hemma från jobbet men det hade bara blivit struligt, och jag är ju inte sjuk egentligen. Hosta är väl inte sjuk?

Sprang på rasten till apoteket och bad att få det bästa jag kunde mot hostan men jag måste säga att det inte gav någon märkbar effekt. Inte av något av det jag fick med mig ut.

Men ja, på måndag är det glömt och överlevt, inte sant?

Inga kommentarer: