tisdag, januari 15, 2013

Girls

På tal om Lena Dunham, som jag nämnde igår i samband med att hon drog hem två Golden Globes, så har säsong 2 av hennes väldigt populära tv-serie Girls (2012) just startat upp i USA. En serie jag brukar rekommendera och som jag själv efter många om och men sträcksåg just när första säsongen visats klart på amerikansk tv. Jag hör inte till skaran som tok-tokälskar den, kanske är jag just något för gammal för det (?), men jag gillar den helt klart en massa och fastnade för hur osnygg den är. På ett sätt känns människorna så riktiga och reaktionerna så genuina, men samtidigt är händelserna just sådär tv-serie-weird att jag har lite svårt att se hur man egentligen kan känna igen sig i den. Men många tycks kunna det.

Svammel, svammel. I korthet; har ni inte sett Girls än så gör det. Andra säsongen har börjat!



1 kommentar:

Unknown sa...

Verkar ologiskt att du skulle vara för gammal för Girls. Jag älskar den ju. Som du beskriver lite oklart varför, men wow.