fredag, januari 04, 2013

Kungsgatans Quasimodo

Kom på imorse när jag suckande stod framför spegeln (som Lil'sis prompt ville köpa, jag som klarade mig så bra utan spegel förut...) att jag borde haft som nyårslöfte att bli lite snygg. Nu har jag i och för sig känt mig rysligt ful den här veckan. Alldeles tjock, oformlig och...ful. Hela veckan. Inte för att jag brukar gå runt och känna mig snygg annars heller, men den här veckan har jag tydligen tänkt mer på det. Och känt mig värre än vanligt.

Och åter längtat lite efter tiden då jag hade arbetskläder. Då var vi ju alla nästan lika eländiga på jobbet (även om vissa gjorde en beundransvärd insats ändå). Nu när jag jobbar på vad som antagligen kvalar in som det snyggaste kontoret i stan (seriöst!) längtar jag lite extra efter de där oformliga vårdkläderna.

Så tills dess att jag lyckas få igenom ett riksdagsbeslut om medborgaruniform måste jag bara komma på hur man blir snygg. Det verkar ju...enkelt. Kräver säkert ingen ansträngning alls (som att gå upp en timme tidigare på mornarna eller så).

(Och ja, jag bloggar ikväll med ett ytterst trött huvud, om nu någon inte redan förstått det. Jag är inte alltid såhär ytlig :)

Inga kommentarer: