onsdag, november 21, 2012

The end of an era...


Och nejdå, jag ska egentligen inte alls gnälla. Strax ska Lil'sis och jag iväg på bio, det ska faktiskt bli jättekul. Är ganska nyfiken på det där 'förändrade slutet' i sista Twilight-filmen. Undrar om jag riktigt minns slutet i boken, det var ju rätt länge sedan jag läste den. Jag väntar mig ingen höjdarfilm, men hoppas på ett bra avslut i en ändå ganska medelbra filmserie (jodå man får tycka det!). Första är kanske ingen höjdarfilm när det kommer till vare sig skådespel, regi eller foto, men de övriga är helt okej. Såg om den förra ganska nyligen och tycker fortfarande att de lyckades ganska bra rent effektmässigt i den. Sen får man ta storyn för vad den är, som så ofta annars.

Men bio-night; yeay!

2 kommentarer:

Iréne JB sa...

Kul med biokväll! Jag läste böckerna för snart ett år sedan. Vet att jag gillade etten, men sedan tyckte jag att de ballade ut allt eftersom.
Filmerna kan jag inte alls uttala mej om, men jag minns hur boken slutade (tror jag).

Sara sa...

Jo, jag håller med. Jag skulle kunna tänka mig att läsa om den första faktiskt, men sen gick det lite utför, om än långsamt. Den sista boken var helt klart minst engagerande, och hade bitvis väldigt knepig handling.