fredag, november 16, 2012

Morgontrött

Att börja jobbet klockan sju varje dag (förutom på helgen då det är halv sju) börjar faktiskt kännas lite segt i den här kroppen. Det är mest mitt eget fel; jag har lite svårt att dra mig i säng i tid. Men jag kan som inte lägga mig och somna vid 22-tiden, vilket jag borde. Som tidigast kommer jag i säng en timme senare än så men ofta somnar jag oavsett läggtid inte förrän efter midnatt. När klockan så ringer före sex så blir det inte så mycket sömn. Och det för en person som helst vill ha 8-9 timmar sömn i vanliga fall.

Nästa vecka kommer det in en vikarie för min sjukskrivna kollega som i vart fall kommer kunna göra ett par dagar i veckan. Jag ska försöka få ihop ett schema idag och då ska jag se till att lägga in nån sovmorgon för undertecknad ibland. Och så tror jag faktiskt att det kommer bli lättare att dra sig upp bara snön kommer så det blir lite ljusare.

Inga kommentarer: