lördag, november 24, 2012

Kvällens tv-tips!

Det är en ganska bra filmkväll på tv ikväll. En av mina absoluta favoriter visas t.ex. helt utan reklamavbrott på SVT2 kl 22.20; Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004). En kanske märklig men otroligt bra film med Kate Winslet och Jim Carrey i huvudrollerna. Och jag lovar att det inte är en 'vanlig Carrey-film', inte alls. Bara se den om du inte redan gjort det!

På TV4 kl 21.35 visas thrillern Shutter Island (2010), som också är en helt klart sevärd film, med Leonardo DiCaprio, Mark Ruffalo, Max Von Sydow, Michelle Williams, Ben Kingsley etc. Även om man 'listar ut grejen' snart så fortsätter den att vara bra. Så är det spänning du vill ha är den mitt tips.

Och så ett osett tips, en film som alla andra brukar tipsa om som jag faktiskt inte kommit mig för att se än (av lite olika anledningar); Walk the Line (2005) som Sjuan visar nu kl 20 med Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon i huvudrollerna. Johnny Cash är helt enkelt för mycket pappa-minnen för min del så jag har hållt mig borta. Men frågan är om det inte är dags att se den ikväll?

Vill du hellre se nåt lättsam, roligt och lite småcharmigt är det nog Dinner for Schmucks (2010) du ska välja. Steve Carell, Paul Rudd och Zach Galifianakis har alla gjort bättre och roligare filmer än så, men är det lättsamt du vill ha så blir du inte besviken.

Inga kommentarer: