onsdag, november 14, 2012

Lite av allt-dagen

Sicken rörig dag det känns som att det varit idag. Lite udda telefonsamtal på werk, intressanta konversationer med kollegorna (som nästan alltid iofs), postverk som hävdar att folk inte bor där de bor, försvunna kreditkort hos låtsasmaken, eventuellt magsjuk låtsasmake, plötsligt köp av ny vinterjacka (megayeay!) och slutligen en bil som var lite mer trasig än väntat (of course...).

Bilen är då lagad nu i vart fall. Det tråkiga i kråksången var när de ringde och ville ha lov att byta även bromsskivorna, då de också var slitna. Så det var bara att göra och acceptera en räkning på tre gånger så mycket som tänkt. Å andra sidan fixade de min bakdörr gratis (i morse ville den inte vara med på centrallåset längre, eller för den delen låsas alls) och bytte till vinterdäck också. Kanske börjar de tycka synd om tjejen med den franska misärbilen som numera är stamkund.

Nu är jag då hemma, har mullermage (ingen magsjuka, bara Sara-mullermage) och försöker känna mig nöjd med att ha blivit klar med alla löner inför första lönekörningen imorgon, trots att jag nu har dubbelt så många arbetsgrupper att ha koll på. Läget under kontroll alltså. Precis så som jag vill ha det.

Plus lite muller.

Inga kommentarer: