lördag, november 10, 2012

Kvällens tv-tips!

Inte så mycket nytt kanske och inte heller några direkta mästerverk, men kvällens tv-tablå innehåller faktiskt flera sevärda filmer:

TV3 21.30: Knocked Up (2007)
TV4 21.35: The Kids are All Right (2010)
TV6 21.30: The Wedding Singer (1998)
Sjuan 20.00: The Truman Show (1998)
TV11 21.00: Pulp Fiction (1994)

Lite blandad kompott men över lag ganska lättsamma filmer. The Truman Show såg jag faktiskt om för inte så länge sedan, och märkligt nog tycker jag att den håller riktigt bra. Kanske är budskapet ännu tydligare idag än på 90-talet. Knocked Up ('På smällen') och The Wedding Singer är förstås de fånigaste men den sistnämnda är faktiskt fortfarande en av mina favoriter. Adam Sandler är långt ifrån alltid kul, men tillsammans med Drew Barrymore är han faktiskt riktigt charmig.

Har ni inte sett Pulp Fiction är det förstås nästan ett måste men annars skulle jag rekommendera The Kids are All Right (som jag recenserade här). Fast på TV4 får du en massa nyheter, väder och säkert nån lottorad på köpet så har du möjlighet rekommenderar jag att streama den från någon av alla de tjänster som numera finns (Netflix, Voddler, FilmNet osv). Den lär finnas på någon av dem.

Inga kommentarer: