tisdag, november 20, 2012

Sitt eget bästa sällskap

Idag och imorgon hålls det i medarbetardagar för assistenterna i våra verksamheter så alla utom undertecknad är borta från kontoret. Till en början tänkte jag att det kunde vara lite skönt som omväxling men ganska snart blev det ganska urtrist faktiskt. Vet inte vad som blivit av mig, jag som en gång valde nattarbetet delvis för att det var mycket ensamarbete. Största vinsten var nog att jag kunde sjunga högt till radion mellan telefonsamtalen...

Men jag fick mycket gjort och stämplade tom ut en stund tidigt. Jag menar, det blir inte så mycket till fikapauser när man är ensam faktiskt. Hade det inte varit så mycket sjukanmälningar hade jag fått ännu mer av to-do-listan avprickat men det är ju också en del av mitt jobb. Oväntade saker händer hela tiden. 

Imorgon kommer jag dock inte vara ensam, då ska jag skola in en ny tjej som ska avlasta mig lite så att jag kan vara lite ledig ibland. Då kommer jag alltså att ha lite fikasällskap, yeay för det!

Inga kommentarer: