söndag, november 11, 2012

Happy blog

Alltså vädret just nu... Det får ganska underkänt faktiskt. Visst är det perfekt hänga-i-soffan-väder, men när man inte ska hänga i soffan är det mest bara besvärligt. Vi kom just hem till landet från en tur in till stan och jag skulle dra ut soptunnan till vägen inför nattens sophämtning. Jag skojar inte när jag påstår att det regnade horisontellt. Som en kall piska i ansiktet.

På vägen hem for vi också förbi gårdagens olycksplats där en man i vår ålder dog efter att en lastbil kommit över på fel sida och frontat in i hans personbil. Det låg fortfarande bildelar i diket och de höll som bäst på att bärga lastbilen. Riktigt otäckt. M passerade själv platsen bara 1,5 timme efter själva olyckan när han for hem från jobbet igår och jag får kryp i hela kroppen när jag tänker på det. Tänk om han packat ihop och farit hemåt bara lite tidigare? Nä usch.

Jag tycker verkligen inte att min rädsla för trafik är så märklig egentligen. Självgående bilar och snabbtåg måste vara framtiden.


Inga kommentarer: