torsdag, november 08, 2012

Ge mig en vadderad sopsäck då!

Jag börjar så smått undra om jag kommer att hitta en vinterjacka innan snön börjar smälta bort. Det verkar vara nån form av mission impossible. Eller ja, det kanske är jag som är det. I vart fall börjar det kännas så. Tre har beställts på nätet, provats och skickats tillbaka. Två var übertråkiga och den som (som väntat) var skitsnygg var just för liten. Tillbaka på ruta ett alltså.

Lite win dock; en kollega tipsade om storrea på BikBok så på vägen hem gick jag in och hittade en väldigt skön (men ev med tveksam kvalité) kofta för en hundring. Kändes lite win faktiskt. Även om den inte var festfin. Men den här frusna kroppen behöver koftor att gömma sig i. Och jag var snäll storasyster och köpte en åt Lil'sis också, fast i en annan färg.  Jag har varit lite gnällig på henne (med viss rätt dock) så jag tänkte att jag skulle fjäska till mig lite bättre position igen. Sån är jag!

Inga kommentarer: