onsdag, november 07, 2012

Ledig onsdag

Ledig dag idag och precis som under min lediga helg har jag spenderat kanske lite för mycket tid till att sova. Försöker övertyga mig själv om att det är mörkret som gör mig tröttare men det är nog bara en del av sanningen. Jag sover helt enkelt lite för lite mellan arbetsdagarna. Jag har svårt att dra mig i säng när jag blir trött och eftersom jag nu måste vara på jobbet före sju varje dag så blir det sällan mer än 6 timmar sömn per natt. Och det har aldrig varit mycket nog för mig. Inte som vana i vart fall. Så jag måste väl ta och skärpa mig lite.

Annars har jag spenderat den lediga dagen tillsammans med några tv-serier samt med de goda vännerna dammsugaren och tvättmaskinen. Och kattorna förstås, men de har i ärlighetens namn mest sovit. Och surat över dammsugarens framfart.

Imorgon (och 9 dagar framåt) är det åter dags för jobb. Återstår att se om jag kommer i säng i tid ikväll. Lär bli en extra utmaning nu när jag både haft sovmorgon och tantlurat under dagen.

Inga kommentarer: