tisdag, november 27, 2012

Ledig dag

Min lediga dag har annars spenderats en hel del just i bil faktiskt. In till stan tur och retur samt detsamma till Vännäs, fast två omgångar till och med. Nu är katten steriliserad, öronmärkt och vaccinerad. Och ganska groggy var hon när jag lämnade lägenheten och Lil'sis. Hon hade dessutom en tratt på vilket inte gjorde tillvaron särskilt mycket roligare. Och dessutom var den andra katten inte så välkomnande utan fräste och morrade mest hela tiden. Stackars lill-Nova. Jag hoppas att tillvaron ter sig snällare och mindre tumult imorgon.

TrattKatt
Fick ett ryck och besökte en gammal vän idag också. En fd kollega som gick i pension för ett antal år sen men som före dess arbetade som nattsjuksköterska på boendet jag jobbade på. Vi kom som varann nära och har fortsatt hålla kontakten allt sedan dess. Och M har blivit deras datorsupport så han har nog tom varit där fler gånger än jag. Men nu var det länge sedan så vi passade på att titta förbi när vi ändå åkte åt det hållet och skulle hämta katten från veterinären. Och det var väldigt trevligt, oerhört kul att se henne och hennes man igen. De är som världens mysmänniskor! Man blir gödd och omkramad och innan vi gick drog hon på mig ett par hemmastickade handledsvärmare... Nästa gång ska vi inte vänta så länge med att fara dit (fast så säger man ju tycärr lite för ofta, inte sant?).

Så det har varit en bra ledig dag! Imorgon är det åter till jobbet igen. Tre dagar till före ledig helg (!). 

Inga kommentarer: