måndag, december 10, 2007

To be or not to be

Har surfat lite nyheter en stund. Folk har "gått ur tiden" (konstigt utryck, är det inte?), folk tycks mördas mer än någonsin, det är nobelfester och annat.

Personligen fastnade jag för en positiv nyhet, Kenneth Branagh, min Shakespeare-guru, gör en ny film baserad på en bok av den gamla romatikern. Och den ska tydligen spelas in i Sverige. Jag har ännu inte sett Trollflöjten (inte Shakespeare, men väl Branagh) än, jag måste verkligen få tid att göra det. Hade helst velat se den på bio, men filmerna tycks ju gå så kort tid nu, iaf i Umeå. Och så vill jag se om Hamlet igen, som verkligen är en av de bästa filmer jag sett. Nu, sådär 7 år senare, har den kommit ut på dvd. Tror båda filmerna får hamna på min 101 things to do-list som snart är klar.

Inga kommentarer: