torsdag, december 20, 2007

Det blir aldrig som man tänkt sig

Det blev lite andra planer idag trots allt. Jag skulle ju städa men så blev det inte. Istället satt jag igen hos veterinären med Fanny och hennes finkisse Rizla. Tyvärr verkar det vara en följetong, hennes sjukdom. Den här gången fick de lov att behålla henne, och jag hoppas verkligen att Fanny ringer imorgon och säger att vi ska fara och hämta en frisk kisse.
Det är verkligen skräcken att kissarna ska bli sjuka. De är ju min familj. Smilla och jag har bott ihop i mer än 7 år. Rosa Luxemburg i 6 år och Mina nästan lika länge. Jag tror att Fanny och Rizla har varit kompanjoner i 11 år så jag förstår om hon känner lite panik just nu. Så det är bara för kissen att bli bra.

Så, jag slapp städa iaf. Det får bli i helgen. No panic. Imorgon ska jag försöka jaga julklappar på stan samt handla mat inför helgen (som tycks vara fram till torsdag) och ordna med julgran. Fast just det kanske kan vänta till helgen. Men jag måste handla ny fot och fina kulor. Och glitter och ljus. Och säkert tänker alla andra miljarder människor samma sak eftersom de som jag får lön imorgon...

Och idag fyller lillasyster 15 år. Herregud, värsta flamsiga tonåringen, kan jag meddela. =) Allt från msn-namn till mobilsvar kännetecknas av det. Och typ imorgon är hon väl vuxen. Jag saknar henne grymt mycket. Grattis finaste!

Inga kommentarer: