fredag, december 28, 2007

Vardag

Vardag mitt i helgen plötsligt. Dags att jobba igen. I år låg min långledighet (schemalagd för nattpersonal var tredje vecka, i mitt fall var sjätte) mitt för julen vilket var ganska skönt. Men nu är det dags igen och jag börjar som vanligt med helg. Jag hoppas det blir en hyfsad helg, att all hysteri kring julen har lagt sig. Man märker direkt när julgrejerna kommer fram på avdelningen att det blir lite mer oroligt bland de som bor där. Det sitter väl i.
Som alltid när jag inte jobbat på en vecka så känner jag småpanik över att jag kanske inte ska komma ihåg vad jag ska göra. Det brukar också lika vanemässigt försvinna samma sekund jag kommer in ombytt på avdelningen. Trots det, samma lilla orosmoln innan.

Snart nytt år. Jag vet ännu inte min nya lön, och det ryktas ju att de ska ha höjts ordentligt. Vi får väl se. Jag är inte med i kommunal så jag är lite försiktig i mina gissningar. Jag vet dessutom inte heller om min tjänstgöringsgrad är neddragen nu som chefen förvarnade om lite innan, vi får väl se. Jag måste fylla ut den med något i så fall. Jag hade också en förhoppning om en förändring, men vi får väl se. Jag skulle verkligen behöva lite nya uppgifter, nya rutiner och ny fart.

Telefonen jag köpte kan vara både ledsen och trasig, jag får inte koll på den alls, trots att jag följt användarmanualen till pricka. Jag gav upp för en stund sedan när den mest ville pipa. Kanske Mattias kan titta på den eller så får jag lämna igen den imorgon. Och ja, nu har jag köpt trälim (som var dyrare än jag kunnat gissa).

Nu mat!

Inga kommentarer: