söndag, december 09, 2007

3 i topp irriterande tv-reklamer just nu

Jag har ju på något sätt blivit mer av en tv-tittare, eller ja den står som ofta på i bakgrunden igen. Jag ser egentligen hemskt lite tv. Vi hade ju ingen digitalmottagare i huset och jag kan egentligen inte påstå att jag saknade tv:n särskilt ofta. Men här, när jag sitter själv är det ganska skönt med ljudet av den. (fast jag har ingen riktig tv, jag har en dataskärm och en tv-mottagare...)

Iaf så har jag de sista dagarna identifierat några reklamfilmer som jag tror att jag kommer bli tokig på snart. Allvarligt. Allra värst är nog den där MQ-reklamen som är före och efter den andra reklamen, plus i själva reklamen på kanal 5. Ni vet den med några idol-människor som ser kära ut och sjunger "All I want for christmas...". Jag hatar den! Allvarligt, lägg ner att visa den precis hela tiden.
andra plats kommer den senaste i raden av telia-reklamer. Den där de åker i bilen och så "gulligt" börjar sjunga på nån låt tillsammans. Det är inte det att själva reklamen är dålig, men låten fastnar i min hjärna i timmar varje gång jag sett/hört den. Skapar kaos i huvudet, lovar. Speciellt eftersom jag bara kan den slingan, och till en början inte ens hörde vad de sjöng. Min första lite skumma tolkning var "Feel like a man, feeeeel like a man", made no sense. Ska nog inte skriva vad jag nu tror att de sjunger, för det är säkert fel det med. Jag är expert på att vara sugig i engelska...
På tredje plats kommer en reklam som jag bara blir illa till mods av. Sådär skäms för någon annan, får ont i hjärtat av att någon gör bort sig. Ni vet, svamp i underlivet-reklamen med tjejen som dansar med mp3 i öronen och kliar sig in front of två "snygga" killar. Pinsamt! Jag mår dåligt av den, allvarligt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag håller med dig om de tre reklamerna, helt klart, men jag har en egen hatreklam just nu, som jag inte ens kan stå ut en sekund av. H&Ms underkläder. Du vet, det är en nästan naken kvinna med (kanske snygga) underkläder på sig, och det är väl som det är med det. Men dessutom så är det i någon sorts äcklig slowmotion och ett fladdrande (lösbajs?-)brunt tyg glider omkring på ett väldigt mystiskt och onaturligt sätt. Och hon ser helt död ut i ansiktet. Otäckt!

Sara sa...

Hm..den måste jag ha missat?