lördag, december 15, 2007

Stockholmsdag nr3

Igår var jag och Joakim på Naturhistoriska museet en sväng. Vi tog bara utställningarna, inget Cosmonova, det får sparas till en annan gång. Men det var rätt trivsamt. Lite väl många döda och uppstoppade, alt i formalinburkar nedtryckta djur överallt, men det var ok. Vi gick dit för klimatutställningen där Joakim fastnade framför en apparat som gjorde en tornado (kanske en decimeter bred sådan), men jag tror att jag i alla fall uppskattade utställningen "Den sinnrika människan" mest. Ett sånt där ställe där man får testa en massa saker, det var lite kul. Jo, lite barn är jag nog. Men, efter det vet jag nu att jag har lite lågt blodtryck fortfarande (109/71), hyfsad puls (64) hör bra (mellan 100-16000Mhz), har taskig handledsstyrka (till mitt försvar var handtaget alldeles utnött så man bara gled!), ser bra (med linser) och ett snyggt (?) ekg. Typ så. Joakim verkade också hyfsat levande. När jag väl kom över skräcken över att tre miljarder barn och deras dödsbakteriebelagda händer hade varit överallt så var det ganska kul.

Före museet var vi också en sväng och småshoppade i Gamla stan. Väldigt mysigt och trivsamt. Där skulle man bo! Mysiga små affärer (flera med eko-inriktning), ekologiska och veganska bagerier och caféer, mysig julmarknad koola små gränder osv. Jättetrevligt! Vi tog oss även tillbaka dit framåt kvällen sen och åt middag på en indisk restaurang som var helt ok. Inte Ume-Gandhi-läge, men helt ok. Sen blev det ett par öl på en smal engelsk pub en bit bort där personalen verkade vara engelsktalande allihop. Väldigt mysigt med reservation för viss gubbragg-varning.

Får lägga upp lite bilder senare.

Inga kommentarer: