fredag, december 21, 2007

Vagn som vagn..

Körde Mattias till jobbet vid 8 i morse och tänkte att det nog kunde vara smart att fara till obs och handla samtidigt, för att missa allt folk och vara typ ensam allena i affären. Eh...så tänkte resten av Umeå också, tror jag. Tio minuter efter de öppnat var halva parkeringen full, när jag kom ut strax före tio (jo, det tog mer än 1,5 timme att handla idag) fanns det nog knappt några parkeringar kvar. Men jag tror ändå att köerna inte hunnit bli så långa som de lär vara resten av dagen nu. Usch och fy för att stå i kassan idag.
Lite komiskt rörigt också. Jag brukar ställa ifrån mig vagnen (de få gånger jag handlar med sån) och liksom gå runt och plocka ihop mina saker i famnen. Vet inte, jag är inte bekväm med en klumpig vagn. Hursomhelst när jag kom från veg-disken med famnen full av sojakorv och annat så hittar jag plötsligt inte vagnen och börjar leta. Säkert flera minuter passerade innan jag ser en förvirrad lite dam springa runt med den. Humor. Jag frågade henne om det inte kanske var min vagn varpå hon släppte den och sa "Jo, men jag vet inte var min är". Hihi, nej då kan man ju ta en annan. Ja, det var fan inte lätt att hålla koll idag, det får medges.

Nu ska jag ta bussen ner på stan och armbåga mig runt i affärerna på jakt efter julklappar. Det här är inte riktigt klokt va? Har en känsla av det... Tur att jag bestämt mig för ett miniantal julklappar i år.

Inga kommentarer: