tisdag, april 09, 2013

Ingen Mrs Crawley

Inget får väl fart på en som en storstädning. Lil'sis var redan full igång när jag kom hem så jag blev illa indragen och innan jag hann protestera våttorkade jag hela lägenheten. Och lagade mat. Samtidigt. Bara lite köksrengöring kvar så är lägenheten som ny. Jag tror banne mig jag ska bädda rent* och unna mig lyxen att krypa ner mellan rena lakan efter kvällsduschen senare. Då KAN jag ju inte annat än att sova gott.

Det är på nåt vis lite befriande efter storstädning. Sådär att jag nästan överväger att tycka RUT är en bra sak. Fast det skulle antagligen inte fungera så bra på mig. Jag som skyndar mig att städa av köket på jobbet just innan städet kommer dit, för att det ska se bättre ut. Jo, jag skulle säkerligen vara perfekt för att anlita städ...

*Tidigare än planerat alltså, jag brukar faktiskt göra det ibland ;)

Inga kommentarer: