måndag, april 29, 2013

Tråk-måndag

Jag måste säga att det har varit en ganska trist måndag idag. Grått, småkallt och regnigt ute. Och jag har saknat inspiration och ork. Lite oklart varför faktiskt. Som att huvudet varit någon annanstans. Men så är det ju ibland. Jag ska inte beklaga mig egentligen, det känns faktiskt som mer sällan nu än förut som jag längtar efter det där snäckskalet att gömma mig i. Men idag har det varit lite så.

Lil'sis blev sjuk, M är toktrött (men envis som ett Saltkråkan-barn) efter en halv natt av jobb och kattorna är gnälliga pga vädret. 

Så jag tror vi lägger den här måndagen till handlingarna som en rätt trist dag, glömmer och går vidare till tisdag, okej? En tisdag som de flesta (inte jag) jobbar halvdag och sen besöker majbrasa. Jag får se om det blir nåt av den varan för min del i år.

Inga kommentarer: