söndag, april 21, 2013

Unge kommissarie Morse

Som jag varit inne på tidigare verkar det vara säsong för tv-serier i form av prequels just nu. Bates Motel, Hannibal etc. Trenden har ju redan funnits i filmgenren så varför inte?


Och som av en händelse startade avsnitt 2 av Unge kommissarie Morse (Endeavour, på engelska) just som vi knölat ihop oss i soffan igår och tryckt på tv:n. Lite skeptiska men ganska snart var vi ganska fast. Kanske inte den bästa brittiska kriminalserie jag sett men har man sedan tidigare ett gott öga till Kommissarie Morse så tror jag inte att man blir direkt besviken ändå. Och jag tycker absolut att Shaun Evans kändes vettig som en ung Morse. 

Nu ska jag bara försöka hitta första avsnittet också så att jag får storyn från början. Första säsongen har totalt fem avsnitt.

Inga kommentarer: