söndag, april 21, 2013

Baka baka hittepåbröd

Nu har jag bröd i långpanna på jäsning. Jag har dock dömt ut det redan på förhand lite. Degen skulle bli lös men när jag hällt på med ingredienser i enlighet med receptet (jag vägde till och med allt!) var det en ganska vanlig, satt degklump som for runt i maskinen. Så jag tillsatte mer vatten eftersom och har därmed frångått receptet rätt mycket. Dessutom hade jag inga sesamfrön hemma, som det skulle vara i och på, men det kanske (förhoppningsvis) spelar mindre roll. Ja, vi får väl se vad det blir av det. Det blev lite hittepå, ungefär som vanligt när jag bakar.

Vi hade inga roliga mjöler hemma så receptet med vitlök och riven ost i degen lät som en roligare variant än bara vanligt vetebröd. Men ja, succé eller katastrof; det får vi se om sisådär 40 minuter då det är klart.

Inga kommentarer: