fredag, april 05, 2013

Mer nya serier

Jag fastnade lite i trailer-träsket igår kväll och här är tre nya serier som nu finns på min watchlist (rekommenderar myepisodes f.ö, väldigt smidigt sätt att ha koll) som därmed ska få en chans:

Bates Motel, om hur Norman Bates blev den han blev. Med underbara Vera Farmiga bl.a:


Från skaparna av Breaking Bad kommer Rectify, en serie om en man som efter 19 år på Death Row släpps efter ny teknisk bevisning (?) och ska tillbaka till sitt gamla liv igen:


Egentligen alltid skeptisk mot såna här serier, men något fångade mig. Orphan Black:

2 kommentarer:

Unknown sa...

Angående Orphan Black: Hur menar du "såna här serier"?

Sara sa...

Jag menar nog sci-fi egentligen. Serier som ska vara lite läskiga eller snuddar till det overkliga har mer att bevisa oftast, tycker jag. Det är inte så lätt att få det övertygande. Därav min skepsis.
Däremot, när det väl bli bra så brukar det bli riktigt bra.