söndag, april 14, 2013

Söndag

Ännu en dag av semestern snart över. Och vi fortsätter att trivas. Idag har vi varit i Göteborg i stort sett hela dagen. Först en tur till ett köpcentrum där besökte allt ifrån tygaffärer (många såna här...) till skobutiker och Bauhaus. Lil'sis och M köpte nya skor och jag fick en mindre panikattack när det pratades om ormar utanför en djurbutik där vi slagit oss ner på en bänk för en stund. Alla har vi olika 'nöjen'.

Sen blev det Ikea. Ganska efterlängtat, i vart fall från min och Lil'sis' sida. Hon skrev ner artiklar som hon/vi var intresserade av men inte kunde köpa den här gången. Vi har ju inte alldeles mycket plats i lillbilen hem sen. Men några saker blev det allt. Lil'sis köpte ett helt tallriksset till exempel, både jag och M köpte varsin ryggsäck men jag fick även med mig ett par ramar och lite annat småpyssel. Det lär definitivt bli en Sundsvallsresa inom den närmaste tiden, då med en liten föruttänkt lista, med mer utrymme i bilen och mer pengar på kontot förhoppningsvis.

Inga kommentarer: