lördag, april 13, 2013

Roadtrip

Så då var vi framme. En låååång resa senare. De sista milen var inte alls särskilt roliga men vi höll humöret uppe under hela resan och mot slutet blev i stort sett allt roligt. Totalt sett gjorde vi 109,5 mil igår, inte så dåligt! Vi hade jättefint väder ända ner till Gävle ungefär, sen blev det grått och bit vis lite småregn. Efter Stockholm började det sen regna och därefter tokregna vilket inte var särskilt kul. Stressig trafik, dålig sikt och en orolig Sara. Så det var skönt att landa hos storebror med familj i Motala. Där blev vi bjudna på middag och hade en väldigt trevlig stund. Önskar att vi kunde stannat lite längre, men jag hoppas att det blir så nästa gång. Det är en så trevlig och fin familj han har min bror.

Sen var det den där sista biten. Först en alldeles okänd väg i mörker och regn, vilket gjorde det hela lite mer 'spännande'. Inte ens gps:en hade koll på vägen bitvis då den var under ombyggnad. Och sånt där alldeles beckmörker som det brukar vara på hösten var det. Det kändes som att strålkastarljuset bara åts upp av mörkret. Som tur var handlade det bara om några få mil på den där vägen. Sen var det E4 ner till Jönköping, vilket är en bred och bra väg, men ändå inte helt avslappnad trip då regnet stod som spön i backen. Den sista vägen ner mot Göteborg bjöd istället på dimma. Och där nånstans kastade M in handduken och ville bli avbytt. Så jag körde de sista milen hem till lillebror var vi landade en stund före midnatt, om jag minns rätt.

Tanken var att vi som alltid skulle dela på körsträckan, men det blev inte så. M tyckte det gick bra att köra och jag kände mig inte bekväm med vädret efter Gävle så det blev som det blev. Jag ska se till att köra hem istället. Jag höll dock M sällskap hela vägen och vi hade det väldigt kul, även när Lil'sis sov där bak. Hon hade gjort en roadtrip-lista på spotify som vi körde hela vägen, vi hade allsång, dissade andras bilar (very mature) och hittade väl i allmänhet på rätt många sätt att hålla humöret uppe. Så det var en kul resa. Men lång.

Inga kommentarer: