fredag, april 05, 2013

Trasiga skor - Nya skor 1-0

Jag missade bussen med typ 45 sekunder imorse och istället för att vänta en kvart på nästa tänkte jag utnyttja det fina vädret och chansen att gå in mina fina nyskor genom att gå den 20-25 minuter långa promenadvägen till jobbet. Big mistake.

Ganska snart kände jag hur det kändes oskönt över hälarna, nån slags hård kant går mitt över baktill. Halvvägs till jobbet trodde jag att jag skulle dö och väl framme var jag en stund rädd att titta ner ifall jag skulle mötas av röda skor istället för blå. En lätt överdrift kanske, men faktum är att det nu är blod baktill ena skon. Och jag har fem blåsor på fötterna. Dumma skor. Alldeles för fina, och dyra, för att aldrig mer ha igen så jag får väl prova att gå in dem med blöta sockar, vilket tipsats till mig flera gånger idag.

1 kommentar:

Iréne JB sa...

Tejpa hälarna rejält också innan nästa gång. Lecotape är perfekt att ha i sådana lägen.