onsdag, april 10, 2013

AFW - Away from work!

Det känns lite märkligt men faktum är att jag från och med imorgon har sex hela lediga dagar att se fram emot! Det var nästan så att det kändes nervöst att gå på ledigt idag. Men jag tror nog att de överlever utan mig några dagar. Lite pussel med byten och flexlediga dagar ger mig nästan en hel vecka ledigt, vilket faktiskt känns både välbehövligt och välförtjänt. Imorgon är jag ledig på schemat så den dagen kommer gå till lite städning, packande och allmänt fix och uppstyrande inför resan söderut som påbörjas på fredag morgon. Jätteskönt och väldigt kul ska det bli!

Jag är förstås (förstås!) lite nervig över att lämna kattdjuren så pass länge men de kommer att bli väl omhändertagna här hemma. Det är dock inte helt enkelt att styra upp när det är två hem med kattor som ska passas. Det är lite för länge för att de ska kunna vara ensamma. Men allt har löst sig bara bra. Därmed inte sagt att vi inte kommer behöva ha med oss någon form av fjäsk när vi kommer hem. Kanske vore det rent av smart att inhandla nåt sånt redan imorgon...

Kanske blir det ändå såhär när den ordinarie personalen är borta?

Inga kommentarer: