fredag, april 05, 2013

Fredag

Och hoppet om den där lediga fredagen, vilket blev hopp om halvdag blev just inte ens en tummetott. Jag lämnade kontoret istället sist av alla idag, just kring 17-snåret. Men till mitt försvar får jag säga att jag inte direkt längtade efter den där halvdagen på stan i min ensamhet längre efter att mina fötter förvandlats till köttsår (lätt överdrift igen) och att jag såg chansen att göra färdigt saker istället. Vilket jag gjorde. I den mån jag nånsin blir färdig på mitt jobb. Dessutom är fredagar rätt mysiga på jobbet, lite softare än andra dagar med obligatoriskt fredagsfinfika på förmiddagen. Med världens bästa kollegor. Svårt att motstå, med andra ord.

Nu är jag nog mest lite (med betoning på lite) bekymrad för att jag inte ska bli ledig som tänkt nästa vecka. Jag är inte ensam om att ha planerat åka iväg nämligen. Men jag tror att det löser sig. Om jag så ska jobba från bilen så ska jag iväg. Ungefär.

Ikväll har jag redan lyckats somna i soffan framför tv:n, tillsammans med låtsasmaken. Jag vaknade till igen efter nån timma, sådär precis före tio. Så nu är jag strax pigg igen. Eller så kryper jag helt enkelt ner i sängen så snart alla kattor bestämt sig för att komma in. Det känns också rätt lockande.

Hoppas ni har en bra fredag!

Inga kommentarer: