torsdag, juni 24, 2010

Smärta - it's good for you

Idag när jag låg på britsen i det svala, mörka rummet med de irriterande/rogivande havsljuden på cd-spelaren på Face och fick mina ögonbryn plockade kom jag på att jag kanske nästa gång jag "gör något för mig själv" skulle satsa på något som inte gör ont?

Akupunkturen jag fått - inte smärtfritt. Akupunktur plus elström - skönt men inte smärtfritt. Massagen jag fick igår - definitivt inte smärtfri eftersom ryggen var "som en bräda". Plocka ögonbrynen - stundvis tortyr med havsbrisljud.

Gemensamt för allt ovanstående är förstås att det inte bara är smärta inblandat utan även är ganska skönt. Och dessutom ganska bra för mig. Men det vore rätt så tjusigt att göra något som bara känns bra, avslappnande och ja, smärtfritt. Koma, kanske?

Inga kommentarer: