lördag, juni 26, 2010

Midsommar för sömndepriverade

Midsommarafton har kommit och gått och jag ägnade en stor del av dygnet till att försöka sova ikapp efter en vecka av 4-5 timmars sömn per dygn. Inte så mycket party för den här pinglan, alltså.

Jag landade i Ratan efter jobbet först kring halv nio på morgonen och fick då hjälpa M att klippa sig. Sen drygt 2,5 timmars sömn innan det var dags att stiga upp igen, mör i kroppen som en tok. På med lite kläder och smink i ett försök att se representabel ut (lyckades sådär, glömde alla hårprodukter i stan så jag såg lite ut som att jag just stigit upp ur sängen, vilket iofs alltså var sant...). Sen var det middag på Tullgården i Ratan tillsammans med M:s släkt. En midsommarbuffé som var otroligt god. De hade verkligen lyckats med det vegetariska och jag åt tills jag nästan behövde transportrullstol för att ta mig ut igen.

Sen blev det lite häng på Tullgårdens gräsmatta innan gänget skingrades nästan sist av alla gäster. M och jag gick tillbaka till huset och sov i tre timmar, hur skönt som helst men kanske inte så "midsomrigt". Sen tog vi en kvällspromenad ner till havet och besökte gästhamnen där halvfulla finnar och tyskar av ljuden att döma hade en väldigt trevlig midsommarkväll. Det sjöngs "Drunken sailor" och en massa annat känt och okänt långt in på senkvällen. Ganska mysigt som bakgrundsbrus ändå när vi sen satt i trädgården och sippade mousserande och åt lyxpraliner jag köpt med mig från stan.

Trots att det totala alkoholintag under hela dagen för undertecknad blev ett halvt glas mousserande somnade jag gott i soffan igen strax före ett, blev väckt halv tre och fortsatte att sova till halv åtta imorse. Kanske att jag är ifatt nu?

Inga kommentarer: