onsdag, juni 16, 2010

En ny utmaning?

Brittiska Empire listar i sitt senaste nummer (som jag inte har fått tag på än) de 100 bästa icke engelskspråkiga filmerna någonsin. SvD hade en notis om de 10 översta, varav en var den svenska klassikern Det Sjunde Inseglet. Här har ni hela listan. Det kanske vore en lista att sikta på att beta av? Personligen har jag knappt sett någon av topp tio faktiskt. Antagligen för att de är flesta har några år på nacken, annars ser jag faktiskt en hel del oengelsk film.

Själv har jag för snart ganska länge sen fått en uppmaning att lista mina fem bästa filmer, men har inte riktigt presterat det än. Jag tror egentligen att listan är klar, det kluriga är att ett par filmer på listan är filmer jag såg för väldigt länge sen. Det är alltid svårt att säga om man skulle gilla dem lika mycket idag. Jag ska försöka se om nån av dem och se vad jag tycker. Sen, kommer listan.

2 kommentarer:

mina sa...

Jag har faktiskt sett alla på topp tio... riktigt bra filmer allihop.

Hoppas allt är bra med dig, förresten tycker jag att din nya bloggstil är snygg.

Sara sa...

Imponerande!

Och tack!