tisdag, juni 08, 2010

Det självklara sommarkännetecknet!

Idag har listanårets sommarpratare släppts. Och även om det tycks som att media gör en jättegrej av att Annika Östberg är en av dem tycker jag listan är rätt så befriad från större överraskningar. Jag kommer antagligen lyssna på en hel del ändå. Det är ju, om inte annat, oftast rätt trivsamt soundtrack till en långpromenad.

Som sig bör måste jag med skriva ner de jag främst ser fram emot:

Eva Dahlgren
Ulf Malmros
Nicklas Lundblad
Andres Lokko
Pija Lundenbaum
Johanna Koljonen
Vanna Rosenberg

Sen är det som sagt fler jag gärna lyssnar till, men de ovan är nog de som känns allra mest spännande. Jag funderade över Anna Odell och Eva Gabrielsson, men ska de prata om det som de är mest uppmärksammade för känns det lite uttjatat på nåt vis. Över lag spelar det stor roll vad alla väljer att prata om för att fånga min uppmärksamhet. Ju mer "off-topic" desto bättre oftast. Men vi får se.

Inga kommentarer: