måndag, juni 07, 2010

Elektro-Sara

Ny vecka, nya tag. Jobbmässigt en väldigt lugn vecka. Känns bra. Ryggen behöver vila. Jag är less på att ha ont och att inte kunna röra mig som jag vill, och framför allt att jag inte kan träna. Det gör mig hängig och ökar känslan av meningslöshet, vilket antagligen ökar spänningarna. "Du har hamnat i ett ordentligt moment 22", som sjukgymnasten sa för en stund sedan.

För där har jag varit idag. Jag fick akupunktur igen men eftersom det inte gav så mycket sist kopplade hon på ström på nålarna på ländryggen för att fördjupa effekten. Och det kändes märkligt skönt. Jag fick kontrollen och uppmanades att skruva upp strömmen så mycket jag stod ut med, och sen öka eftersom. Jag tog det som en utmaning, kan jag lova. För första gången kändes det som att något kom i närheten av att toucha smärtan som uppenbarligen sitter ganska djupt. Det gör förvisso fortfarande lite ont, men det känns samtidigt skönt. Jag hoppas att det på sikt ska ge lite smärtlindring.

Inga kommentarer: