söndag, juni 13, 2010

Och nån möbel blev det inte heller

Vi tog en runda till ett par second hand-ställen i stan idag, i jakt på nån schysst möbel att ha växter på ute på balkongen. Och man kan säga att jag hade lite oflyt på den trippen. Först provsatte jag en charmig soffa som visade sig vara rätt nersutten vilket innebar att jag inte kom upp igen av egen maskin eftersom ryggen sa "njet" och totalvägrade. Kände mig som 300 år ungefär.

En stund senare sa M bakom min rygg "titta, en ormbur" varpå hysteriska fobi-Sara ryckte till så att hon skrämde alla runtomkring och blev själv så rädd att tårarna rann innan M lite skamsen kom till undsättning och sa att det inte alls var någon orm i närheten. Hur logiskt det nu skulle vara med 1. en orm i bur 2. på en second hand-butik. Men logik finns liksom inte med i begreppet fobi.

Väl inne på nästa ställe insåg jag plötsligt att de 275:- som jag tidigare stoppat i fickan plötsligt bara uppgick till 5:-. Sedlarna var puts väck. Vi letade en stund och åkte även tillbaka till stället innan, men det var såklart lönlöst. Antagligen föll de ur när jag tog ur bilnyckeln ur samma ficka (stupid me) eller så trillade de ur inne på butiken. Oavsett så var de borta och jag kunde bara hoppas att de hittats av någon som behövde dem (typ jag). Irriterande, ledsamt och korkat.

Well well. Vi for därefter ner på stan, M köpte en plånbok till mig och konfiskerade korthållaren så att jag inte behöver göra om just den grejen snart igen.

Inga kommentarer: