tisdag, juni 15, 2010

Skådisens råd; läs boken istället?

Hm, sågar inte Robert Pattinson sin egen film här? Samtidigt lägger han ytterligare en pinne på plussidan för att övertyga mig om att jag bör läsa Twilight-böckerna ändå. Film nummer två var ju så väldigt dålig, kanske var boken inte i samma dimension?

Det är alltid svårt med böcker som blivit filmatiserade innan jag hunnit läsa dem. Jag borde antagligen även läst både Da Vinci-koden och Harry Potter-böckerna, men jag har inte riktigt lyckats hitta motivationen. Trots att jag inte heller sett filmerna (eller jo, var jag inte och såg en Harry Potter-film på bio för evigheter sen?).

Jag vet, jag är lite kinkig. Jag blir snabbt avtänd om böcker får för mycket hyllningsstatus för fort utan att jag hinner på tåget hyfsat tidigt. Jag tappar som lusten. Chansen att bli överraskad är liksom förbrukad.

Inga kommentarer: