tisdag, juni 15, 2010

Det var en gång ett finbesök...

Jag fick ett dygn med bästaste vännen Miss J innan han lämnade Sveriges framsida för det tråkiga Stockholm där kollektivtrafiken går i ett (vem vill ha det så, liksom?). Tyvärr var vädret inte det roligaste så mina idéer på aktiviteter, som alla krävde regnuppehåll och gärna sol, gick i stöpet.

(Han hade roligare än vad det ser ut, men man måste ju vara kool på bild när man har en televerket-tröja ;)

När det var lite uppehåll passade vi trots allt på att fara till Smultronstället, en handelsträdgård tillika café nån mil utanför Umeå. Jag har länge velat fara dit efter alla rekommendationer från blandat folk men det har aldrig blivit av.

Det fanns absolut en mysighetsfaktor, men det var lite myggigt och så fick jag te med gamla gästers fikabröd i... Vi kom fram till att 1. folk har väldigt blandad smak vad gäller saker man är beredd att placera i trädgården 2. det är nog på skumma trädgårdssaker man ska satsa om man vill tjäna pengar...

(Han fuskade inte ens med åldern trots att han själv fick stå för dekorationerna, det måste vara vuxenpoäng bara det?)

Vi hade velat grilla på Bölesholmarna under eftermiddagen men regnet ville annat så det blev en liten biltur/sightseeing, middag hemma och sen tårtbak istället. Den ser lite puckelpist ut, men jag är novis vad gäller marsipantårta, som var det födelsedagsbarnet ville ha.

Sen for Miss J upp i de regntunga molnen och försvann nästan lika fort som han kom hit. Men det finns planer på ett semesterhäng senare i sommar och då hoppas jag att det blir lite längre. Ser fram emot det! Tack för besöket!

Inga kommentarer: