söndag, juni 06, 2010

I en annan del av landet igår...

Skulle jag ha velat vara någon annanstans igår än bland de goda vännerna skulle det ha varit på den idag hyllade Green Day-konserten på Ullevi. Jag insåg redan när den började annonseras att jag nog inte skulle ha vare sig pengar eller sällskap att fara på den så jag la ner det och försökte ignorera att den existerade. Nånstans hoppades jag nog också att den skulle varit dålig, men det är klart att den inte var det.

Green Day är ett hål i min lista över sedda favoritband live. De är såklart inte ensamma om att saknas på den listan, men till skillnad från tex Stone Roses, Manic Street Preachers och James så är de fortfarande möjliga att se live. Lite småskandal att jag lyssnat på dem sedan tidigt 90-tal men ändå aldrig lyckats komma iväg på en livekonsert. Till mitt försvar får jag väl säga att det inte funnits sådär väldigt många chanser heller, men ja.

Det går fler tåg, inte sant?

Inga kommentarer: