måndag, april 28, 2008

Bisarra nyheter

Alltså det här horribla fallet i Österrike med den instängda kvinnan och barnen är ju så absurt att det inte på något sätt går att ta till sig. Stämmer det verkligen? Kan det verkligen vara så, och hur har mannen kunnat komma undan med det i 24 år? Det verkar helt galet. Inte för att jag misstror uppgifterna (även om det känns naturligt att tvivla lite på sån galenskap), men det känns som att gränsen för vad som känns naturligt att bara ta in som fakta har nåtts på nåt vis.

Om han nu dessutom är far till de sju barn som dottern har fött, är det inte konstigt att ändå sex av dem överlevt? Jag vill minnas andra fall jag läst om där barn till så nära släktingar i stort sett alltid fått kraftiga handikapp. Men jag vet inte, kanske var det därför tre av dem fick stanna kvar... Ja, jag antar att det kommer fler turer i denna makalösa historia. Hur kan man ens ha en chans att bli människa igen efter 24 år i en bunker nästan utan kontakter och annat? Usch och fy så hemskt.

Inga kommentarer: