fredag, april 25, 2008

Den enes ilska till den andres glädje?

Och nu till något alldeles helt annat, som kanske kan lätta upp tillvaron hos fler än mig. Dagens vk skriver om en ume-bo (som "till vardags" tycks var cancerforskare, lite humor bara det) som skapat en blogg där han publicerar "arga lappar" som han och hans läsare hittat på alla möjliga ställen. Mycket roligt, faktiskt. Jag vill minnas att David Batra gett ut ett par böcker i ämnet (som jag dock inte ännu har inhandlat men som finns på min "lista").

Jag önskar att jag fotat den kanske inte så arga men lite uppmanande lapp som satt på dörren till en av avdelningarna på mitt jobb i vintras; "Nu i jule tider med jul grupper undan ber vi oss hyacinter och andra stark doftande blommor pga allergi hos personal". Lite osäker på slutet men partiet fram tom "stark doftande" minns jag exakt då jag och en kollega hade ganska kul åt kavalkaden av särskrivningar, ett flertal mornar då vi gick förbi, trötta och lättroade på väg hem.

3 kommentarer:

David Batra sa...

Jaaa! Köp köp köp!

Sara sa...

Ja, nu när Batra himself tar sig tid att säga det just här så får man väl göra det då =)

Bloggerskan sa...

Den roligast lappen var den som syntes i Aftonbladet igår. Lägger upp den på min blogg. :)