fredag, april 04, 2008

Ingen storfilm direkt

Hm, ja alltså jag ids faktiskt inte se färdigt Storm, som by the way inte var non zombiefilm utan en jag-vet-inte-vad-film. En förvirrad, hög kille som springer runt mellan verklighet, barndom och nån slags surrealistisk värld och skriker "hallå" typ halva tiden. Jag orkar inte engagera mig. Kanske är den bättre än så, men jag har nog ingen ork för den. Den känns som så många filmer på nåt vis.

Konstigt att inte svensk film lyckas göra sånt här.

På tal om det har jag förstått att Sandrews har skjutit på den svenska premiären av Låt den rätte komma in från mitten av april till slutet av oktober. Helt absurt! Filmen är klar och har redan vunnit priser men i Sverige får vi inte se den förrän i höst. Är det konstigt att det går bra för the Pirate Bay när den svenska filmindustrin agerar såhär?

Håll till godo med trailern så länge:


Inga kommentarer: